Po co ci specjalista SEO?

Jak wyróżnić się w wyszukiwarce, której baza danych liczy ponad 50 mld stron internetowych? To nie jest proste zadanie, a może podołać mu wyłącznie skuteczny specjalista SEO! Kim jest, czym się zajmuje i dlaczego warto podjąć z nim współpracę.

Kim jest specjalista SEO i czym się zajmuje?

Specjalista SEO to osoba, która pomaga zwiększać widoczność strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Tę profesję można zaliczyć do szeroko rozumianej branży marketingu internetowego. Osoby zajmujące się SEO przechodzą specjalne kursy poświęcone SEO i przede wszystkim, mają aktualną wiedzę branżową.

Ekspert SEO optymalizuje witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych (Search Engine Optimization). Na ten proces składa się wiele działań mających na celu zwiększenie ruchu na stronie internetowej, którego efektem może być wzrost sprzedaży produktów lub usług. Wyjaśniamy, co leży w zakresie obowiązków specjalisty SEO i na czym polegają jego konkretne zadania. 

Audyt SEO strony www

Każdy specjalista SEO powinien zacząć swoje prace od przeprowadzenia audytu witryny. Audyt można porównać do badania lekarskiego. Ma funkcje diagnostyczne i służy ocenie aktualnego stanu strony, identyfikacji jej mocnych i słabych aspektów. Pomaga wskazać obszary, które można poprawić, aby zwiększyć potencjał strony www. W przypadku audytu niezbędny jest dostęp do profesjonalnych narzędzi analitycznych, często serwera i koniecznie systemu zarządzania zawartością strony www.

Analiza fraz kluczowych

Frazy kluczowe to hasła, które użytkownicy Internetu wpisują w okno wyszukiwarki, aby znaleźć pożądane informacje. Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej wymaga m.in. doboru i analizy odpowiednich fraz, które powinny pojawić się w zawartości witryny. Odpowiednio wyselekcjonowane słowa kluczowe są jednym z głównych czynników decydujących o sukcesie witryny w wyszukiwarce.

Optymalizacja treści SEO

Na podstawie fraz kluczowych specjalista SEO wskazuje gdzie i jak dodać content SEO na stronie internetowej, aby był atrakcyjne dla wyszukiwarek i użytkowników. Mowa przede wszystkim o tekstach, grafikach oraz materiałach wideo. Często, specjalista SEO podejmuje współpracę z wykwalifikowanym SEO copywriterem lub twórcą contentu zoptymalizowanego pod SEO. Dzięki temu, treści mają wysoką jakość.

Optymalizacja techniczna SEO

Istotną częścią pracy specjalisty SEO jest optymalizacja techniczna strony www. Polega na poprawie mnóstwa parametrów technicznych witryny, które wpływają na proces pozycjonowania witryny. Tak samo, jak w przypadku SEO contentu, tego rodzaju prace wykonują profesjonalni programiści.

Link building

Ostatnim, ale równie ważnym elementem prac specjalisty SEO, jest proces budowania profilu linków zwrotnych. Sukces w bezpłatnych wynikach wyszukiwania zależy bowiem od jakości linków doprowadzających ruch do strony. Linki można budować w ramach artykułów sponsorowanych, mediów społecznościowych, serwisów informacyjnych, portali branżowych i blogów.

Na SEO składa się wiele działań, dzięki którym strony docierają do swoich potencjalnych odbiorców. Wykwalifikowany specjalista SEO potrafi skutecznie poprawić widoczność strony www. A czym powinien wyróżniać się profesjonalny ekspert SEO i czym powinien kierować się podczas współpracy?

5 cech profesjonalnego specjalisty SEO

W branży marketingu internetowego, podobnie jak w innych obszarach biznesu i przemysłu, niełatwo jest znaleźć zaufanego profesjonalistę od pozycjonowania. Podczas wyboru eksperta od SEO trzeba zatroszczyć się o to, aby nakład finansowy okazał się inwestycją a nie kosztem. To naprawdę ważne, ponieważ nieuczciwe praktyki SEO mogą doprowadzić do zablokowania witryny i dużych strat finansowych.

Profesjonalne, i przede wszystkim etyczne, podejście zawodowe wyróżnia się kilkoma cechami. W trosce o bezpieczeństwo witryny i sens inwestowania w pozycjonowanie strony, podpowiadamy jak rozpoznać dobrego specjalistę SEO

  1. Myśli realistycznie

Profesjonalny specjalista SEO nie zagwarantuje określonej pozycji w rankingu wyszukiwarki. Każdy uczciwy pracownik branży SEO wie, że to bardzo trudne. Co więcej, profesjonalista nie obieca dynamicznej poprawy wyników ani też nie określi czasu w jakim będzie osiągnięty efekt. Sukces SEO zależy od czynników, które niezwykle trudno przewidzieć. 

  1. Ma wiarygodny wizerunek

Podczas wyboru specjalisty SEO warto zwrócić uwagę na jego stronę internetową, wizytówkę w Google oraz inne kanały komunikacji. Warto przyjrzeć się także opiniom w sieci oraz sprawdzić jak długo jest na rynku. Przecież trudno korzystać z usług mechanika samochodowego, który sam jeździ zepsutym autem lub w ogóle go nie ma!

  1. Proponuje przejrzyste warunki

Rzetelny specjalista SEO przedstawia swoją ofertę w jasny i spójny sposób. Unikaj firm i pracowników, które same zwracają się do Ciebie z propozycją pozycjonowania, np. przez spamerskie maile. Często obiecują szybkie wyniki i proponują zaskakująco niskie ceny swoich usług. Profesjonalista SEO nie będzie wymagał także natychmiastowych dostępów do kont przed rozpoczęciem współpracy.

  1. Traktuje zlecenie poważnie

Strony internetowe są jak ludzie, bo każda z nich jest inna i wymaga indywidualnego podejścia. A profesjonaliści w branży nie stosują kalek i często wyrzucają schematy do kosza. Dobry specjalista SEO zaproponuje współpracę skrojoną na miarę potrzeb biznesu, a potem zrealizuje ją z dbałością o szczegóły.

  1. Rozumie, że SEO to proces

Odpowiedzialny specjalista SEO zdaje sobie sprawę z czasu, jaki wymaga skuteczne pozycjonowanie SEO. Profesjonalista wie, że zanim pojawią się konkretne efekty optymalizacji, to musi minąć co najmniej kilka miesięcy i dłużej. Pamiętaj, czas i systematyka prowadzonych działań są sprzymierzeńcem efektywnego pozycjonowania stron internetowych!

Dlaczego specjalista SEO może być potrzebny?

Przede wszystkim, specjalista SEO pomoże poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania, a to podstawa sukcesu we współczesnym biznesie! Wyższa pozycja w rankingu wyszukiwarki zwiększa szanse na to, że potencjalni klienci dotrą do firmy i sięgną po ofertę. Optymalizacja SEO wiąże się ze zwiększaniem ruchu organicznego użytkowników, który jest jednym z najbardziej wartościowych kanałów pozyskiwania użytkowników na stronę www. Co więcej, stawia firmę w pozycji wiarogodnego partnera biznesowego i może zwiększyć zaufanie do marki, usług czy produktów. Jeśli firma regularnie wyświetla się na wysokich pozycjach rankingu wyszukiwarki, użytkownicy chętniej uznają ją za autorytet w branży.

Co więcej, specjalista SEO pomoże analizować ruch na stronie internetowej w oparciu o cenne informacje pozyskane drogą audytów. Efekty optymalizacji są mierzalne i dzięki temu można lepiej wdrażać strategie marketingowe i nieustannie je doskonalić. Możliwość korzystania z narzędzi analitycznych ma także znaczenie w kontekście funduszy przeznaczanych na reklamę. Dobrze prowadzona strategia SEO może być bardzo opłacalna! 

Dobrych specjalistów SEO możesz znaleźć w najlepszych agencjach interaktywnych, które potrafią wdrażać skuteczne strategie SEO. W profesjonalnej firmie specjalizującej się w SEO masz szansę na to, aby inwestycja w optymalizację strony internetowej i inne działania związane z pozycjonowaniem witryny wypracowały mierzalny zysk dla firmy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

20 + 17 =